A fodrászokhoz általában mindenki szeret járni, mert velük a legnagyobb kényelemben és nyugalomban lehet szépülni úgy, hogy (a többség) tutira a lehető legjobb végeredményt hozza ki a hajadból. Azonban akármilyen kedvesek is veled, hidd el, hogy ők sem szeretnek minden vendéget, sőt! Vannak olyan klienseik, akik kifejezetten irritálják őket: most be is avatnak abba, hogy a vendégek mely szokásai idegesítik fel őket a legjobban! Készen állsz?
1. MISSION IMPOSSIBLE kívánságok
A fodrászok általában azokat a vendégeket utálják a legjobban, akik valamilyen lehetetlen küldetéssel, kívánsággal állnak eléjük. Ilyen például az, ha valaki rövidebb hajat szeretne vágás nélkül, esetleg hosszabbat hajhosszabbítás nélkül. A hajvilágosítás zéró festékkel is elég nehezen kivitelezhető, hogy a feketéből szőkére 3 óra alatt kívánságokról ne is beszéljünk!
2. PANASZKODÁS A DRÁGASÁGRÓL
A fodrászok többsége rendszeresen találkozik olyan kliensekkel, akik a frizuráik elkészülte után sokkalják az áraikat, amit többségük értetlenséggel fogad.
Az árakat mindig kirakjuk a honlapra és az üzletbe is. Számunkra alapvető, hogy aki bejelentkezik, az tisztában van az árainkkal. Nagyon megalázó azt hallgatni, milyen drágán dolgozunk. Kezdjük azzal, hogy akkor miért jött hozzánk?
– mondja egy fodrász, aki rendszeresen találkozik olyan vendégekkel, akik a haj elkészülte után alkudni próbálnak az árból.
3. SIETSÉG, ROHANÁS
Egy esküvői kontyokat rendszeresen készítő fodrász elárulta, hogy a legutálatosabb munkája annál a menyasszonynál volt, aki reggel 8-kor kijelentette, hogy délelőtt 11-re nemcsak az ő, hanem az örömanya és a két koszorúslány hajának is késznek kell lennie. Természetesen erre esély sem volt, pedig a fodrász szerint meg lehetett volna oldani a dolgot, ha a kliensek előbbre hívják őt és több időt szánnak a készülődésre.
4. KEDVEZMÉNYEK, INGYEN CUCCOK KÖVETELÉSE
A legeslegcikibb dolognak viszont azt tartják a fodrászok, ha a vendégeik szuper nagy bariként fogadják őket, a kezelés/festés vége felé viszont ilyen-olyan extráért, kuponért, kedvezményért kunyiznak nála.
Volt egy esetem, sima melír, semmi extra. Másodjára volt nálam a hölgy, törzsvásárlói kedvezményért akart. De még az sem volt neki elég, fizetéskor megkérdezte, hogy tudnék-e neki egy kis Olaplex-et adni, meg otthonra abból a hajbalzsamból, amitől olyan szép lett a haja. Bocs, nem!
– mondta a fodrász, aki sértőnek találta a dolgot, többé pedig nem is adott időpontot ennek a vendégének, mert a nő rendkívül kényelmetlen helyzetbe hozta őt az ingyencuccokért való kuncsorgásával.